arrow_backVoltar

SxSW 2015

9 conselhos para manter sua marca em alta nas redes

15.03.15





Aqui em Austin, no SxSW, cada palestra, ao final, gera um interessante scratch board. E social media é um dos assuntos em alta por aqui. Nos painéis sobre o assunto, um conselho para as marcas tem sido unânime: NÃO COMPRE FOLLOWERS.


Na palestra The Art of Social Media, por exemplo, Guy Kawasaki, um dos maiores especialistas nas áreas de Tecnologia e Marketing, sócio da Canva e conselheiro da Apple, fez as seguintes recomendações às marcas que estão ativas nas mídias sociais e querem se manter relevantes:


 1. BE CLEVER - Piggyback on services. Share what's already popular. Use lists, circles and communities.

2. BE GRACIOUS - Share other people's content (use and post and give credits). Give thanks. Stay positive or stay silent. 

3. BE ORGANIZED - Use the right tools. Create a calendar (planning the day).

4. BE CONSISTENT

5. BE DRAMATIC - Add visuals to each post. Add text on top of visuals. Add user generated content.

6. BE OPTCIAL - Perfect your avatar (convince people). Perfect your cover. Use optimal visual sizes. Go native.

7. BE BOLD - Take a stand. Show your passions. Be topical and timely.

8. DONT BE CLUELESS - Don't buy fans and followers. Don't ask for reshares. Don't abdicate to agencies and interns.

9. BE ACTIVE - Try stuff. Repeat your tweets (only for Twitter - like tv news). Get on Pinterest.

10. BE CURIOUS - Jump on new platforms. Watch what others do. Go incognito. Be valuable - inform, assist, entertain.



O Clubeonline está no SxSW 2015. A cobertura é um oferecimento da BorghiLowe, DM9DDB, FCB Brasil e HungryMan.

Leia anterior sobre SxSW aqui.



Nos siga no Instagram: @festivaldoccsp






SxSW 2015

/