Aqui em Austin, no SxSW, cada palestra, ao final, gera um interessante scratch board. E social media é um dos assuntos em alta por aqui. Nos painéis sobre o assunto, um conselho para as marcas tem sido unânime: NÃO COMPRE FOLLOWERS.
Na palestra The Art of Social Media, por exemplo, Guy Kawasaki, um dos maiores especialistas nas áreas de Tecnologia e Marketing, sócio da Canva e conselheiro da Apple, fez as seguintes recomendações às marcas que estão ativas nas mídias sociais e querem se manter relevantes:
1. BE CLEVER - Piggyback on services. Share what's already popular. Use lists, circles and communities.
2. BE GRACIOUS - Share other people's content (use and post and give credits). Give thanks. Stay positive or stay silent.
3. BE ORGANIZED - Use the right tools. Create a calendar (planning the day).
4. BE CONSISTENT
5. BE DRAMATIC - Add visuals to each post. Add text on top of visuals. Add user generated content.
6. BE OPTCIAL - Perfect your avatar (convince people). Perfect your cover. Use optimal visual sizes. Go native.
7. BE BOLD - Take a stand. Show your passions. Be topical and timely.
8. DONT BE CLUELESS - Don't buy fans and followers. Don't ask for reshares. Don't abdicate to agencies and interns.
9. BE ACTIVE - Try stuff. Repeat your tweets (only for Twitter - like tv news). Get on Pinterest.
10. BE CURIOUS - Jump on new platforms. Watch what others do. Go incognito. Be valuable - inform, assist, entertain.
O Clubeonline está no SxSW 2015. A cobertura é um oferecimento da BorghiLowe, DM9DDB, FCB Brasil e HungryMan.
Leia anterior sobre SxSW aqui.
Nos siga no Instagram: @festivaldoccsp